dinsdag 6 januari 2015

De flessen zijn op

Enkele weken geleden kreeg ik een mail van een pr-bureau met de vraag of ik een fles Cardhu Gold Reserve wenste. De bedoeling was dat ik er een stukje over zou schrijven. Toen ik antwoordde dat ik het stukje schrijven niet kon garanderen, kreeg ik het jammerlijke bericht dat de flessen op waren. Jaja.

Het gebeurt regelmatig dat commerciƫle partijen bij ons willen binnendringen met iets. Macdo en Quick trakteren me wel eens op een waardebon van twee euro vijftig, waarvoor ik hen zeer dankbaar ben. Maar ook krijg ik wel eens een zak minimarsjes, een doos wijn, een fles olijfolie, een blik tomatenpuree of zelfs een flacon afwasmiddel toegestuurd. De bedoeling van de pr-bureau's is dat we daar over gaan schrijven. Niet dus. Waarom zou ik de advertentiecampagne voor iemand anders moeten bekostigen? Dat moeten ze maar zelf doen. Meestal is men zeer verbaasd en zegt dan: "Maar dat doen de andere bladen ook". Sommige bladen hebben behoefte aan content, wellicht om de achterkanten van hun advertentiepagina's vol te schrijven. Wij niet, we hebben nog voldoende content voor de volgende honderd jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten