maandag 3 november 2014

60 kilo

Het is opmerkelijk hoeveel lezers de volledige serie Saisonnier op de boekenplank hebben, 20 jaar, bijna 80 uitgaves! Het meubel moet wel wat kunnen dragen, want reken maar op een totaal van zo'n 60 kilo papier.
Vanochtend stuurde Piet mij enkele foto's door van zijn boekenkast. Hij is al vele jaren verzamelaar van Saisonnier en P&D, maar er ontbrak altijd één exemplaar: de beruchte uitgave nr. 2, herfst 1996.
Deze heeft hij nu gevonden, zodat zijn collectie helemaal compleet is geworden.
Toen ik 19 jaar geleden met Saisonnier startte, had ik er geen idee van dat Saisonnier ooit een echt collector's item zou zijn. De meest zeldzame uitgave, nummer 2, brengt vlotjes 300 euro op. Piet kocht hem voor 300 en heeft vorige week al een bod gekregen van 375 euro. Ook andere zeldzame uitgaves, zoals de nummers 1, 4, 5 en 6, worden steeds meer geld waard. Hun koers ligt nu op 60 à 70 euro, maar zal verder stijgen. Terwijl uitgaves die we vroeger nog ruim op voorraad hadden, langzaam maar zeker raken uitverkocht. Hun waardes beginnen nu ook voorzichtig te klimmen.
Hier de foto's van Piet. Ik ben er best wel een beetje trots op. Hebt u ook zo'n collectie? Mail me dan aub een foto door.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten